0726 338 294 Strada Nouă, nr. 38A

Programare rapidă
Programare

Extracția dentară

Motive pentru extracţia chirurgicală a dinților

Deși dinții permanenți ar trebui să dureze o viață, există o serie de motive pentru care ar putea fi necesară, la un moment dat, extracția unuia sau a mai multor dintre ei. Un motiv foarte frecvent îl constituie un dinte care este prea grav deteriorat  pentru a fi restaurat, ca urmare a unei traume sau a cariilor, Alte motive includ:

• O gură aglomerată

Uneori, medicii stomatologi extrag dinți pentru a pregăti gura pentru tratamentele ortodontice. Scopul ortodonției este de a alinia corect dinții, ceea ce ar putea să nu fie posibil dacă gura dvs. prezintă aglomerare dentară. La fel, dacă un dinte nu poate ieşi din gingie (nu poate erupe) din cauză că nu există spațiu suficient pe arcadă, medicul stomatolog vă poate recomanda să-l scoateţi.

• Infecţie

Dacă cariile dentare sau leziunile se extind până la pulpă – centrul dintelui, care conține nervi și vase de sânge – bacteriile din gură pot pătrunde la nivelul pulpei, ducând la infecție. Adesea, acest lucru poate fi corectat cu terapie de canal radicular, dar dacă infecția este atât de severă încât antibioticele sau intervenţia pe canal nu o vindecă, poate fi necesară extracția, pentru a preveni răspândirea infecției.

• Risc de infecție

Dacă sistemul imunitar este compromis (de exemplu, dacă vi se administrează chimioterapie sau vi se face un transplant de organ), chiar și riscul de infecție la un anumit dinte poate fi un motiv suficient pentru a extrage acel dintele.

• Boala parodontală

Dacă boala parodontală – o infecție sau inflamaţie a țesuturilor și oaselor care înconjoară și susțin dinții – a cauzat slăbirea dinților, poate fi necesară extracţia dintelui sau a dinților respectivi.

chirurgie dentara sibiu, dr sorina preda chirurgie dentara, extractii dentare sibiu

La ce să ne așteptăm în cazul extracției dentare?

• Anestezia

Medicii dentişti și chirurgii orali (dentiști cu pregătire specială pentru efectuarea acestei intervenții chirurgicale) efectuează extracții dentare. Înainte de a extrage dintele, medicul dentist vă va face o injecție cu un anestezic local, pentru a amorți zona în care va fi îndepărtat dintele. În unele cazuri, medicul dentist poate utiliza un anestezic general puternic. Acest lucru va preveni durerea în tot corpul și vă va face să dormiți în timpul procedurii.

• Extracţia

Dacă dintele este lovit (traumatizat), dentistul va tăia gingia și țesutul osos care acoperă dintele și apoi, folosind o pensetă, apucă dintele și îl agită ușor înainte și înapoi pentru a-l slăbi din osul maxilarului și ligamentele care îl țin în poziție. Uneori, un dinte greu de tras trebuie îndepărtat în bucăți (prin fragmentarea sa).

• Cheagul de sânge şi eventuala coasere a gingiei

Odată ce dintele a fost extras, de obicei se formează un cheag de sânge în alveola dentară (locul gol rezultat în urma extracţiei dintelui). Dentistul va plasa un tampon de tifon în alveolă și vă va pune să muşcaţi pe el pentru a ajuta la oprirea sângerării. Uneori, dentistul va coase câteva copci – de o-bicei auto-dizolvabile – pentru a închide marginile gingiei peste locul extrac-ției.

• Priza uscată

Uneori, cheagul de sânge din orificiu se desface, expunând osul mandibular sau maxilar de la nivelul alveolei dentare (depinde unde se gaseşte ea). Aceasta este o afecțiune dureroasă, numită priză uscată. Dacă se întâmplă acest lucru, medicul dentist va plasa probabil un pansament sedativ peste priză pentru câteva zile, pentru a o proteja pe măsură ce se formează un nou cheag.

Extracția molarului de minte

Ce este molarul de minte şi când erupe el?

Măseaua de minte este ultimul dinte (al treilea molar) de pe arcadă, situat la capătul întregului şir de dinţi. În general, ea erupe (iese din gingie) la adulții tineri la vârste cuprinse între 17 și 25 de ani, într-un moment care a fost numit „vârsta înțelepciunii”. Există dinţi care nu pot erupe, una dintre cauzele frecvente fiind lipsa spațiului suficient pentru a erupe. 90% dintre oameni au cel puțin un astfel de dinte.

Al treilea molar (molarul de minte) neerupt trebuie, în general, extras chirurgical

Odată ce un dinte nu poate erupe, poate provoca multe probleme de sănătate dacă nu este îndepărtat. Acestea includ:

• Aglomerarea sau deteriorarea dinților sau a rădăcinilor adiacente, făcându-i mai predispuși la deteriorare viitoare și la boala parodontală;
  • Dificultăți de curățare, care pot accelera degradarea;
  • Slăbirea oaselor şi gingiilor, mobilitatea dinților și, în cele din urmă, pierderea lor;
  • Durere și, eventual, infecție, dacă dintele este lăsat neerupt (inclus) în gingie prea mult timp. Boala gingivală și parodontală poate produce multe neajunsuri, în special la femeile însărcinate, unde poate crește probabilitatea de naşteri premature și de copii cu greutate mică la naştere;
  • În unele cazuri, sacul care înconjoară dintele se poate transforma într-un chist. Chisturile sunt adesea un semn de infecție și, pe măsură ce cresc, pot provoca leziuni ale dinților, osului și nervilor adiacenți;
  • Bacteriile care trăiesc în jurul molarilor de minte pot contribui la apariţia problemelor de sănătate, inclusiv diabet, boli de inimă și boli de rinichi.

Şi molarii de minte care nu prezintă probleme trebuie extraşi?

Evaluarea anuală

Chiar și al treilea molar care crește în mod normal este predispus la boli și poate afecta sănătatea dinților adiacenți. Prin urmare, este important ca medicul dentist sau chirurgul oral să examineze anual aceşti dinţi și să evalueze dacă ei prezintă potenţial de a cauza probleme în viitor, probleme care încă nu sunt apărute.

Prezenţa bacteriilor

Cel mai frecvent, bacteriile care cauzează boli parodontale sau gingivale pot crește în jurul celui de-al treilea molar și pot provoca leziuni înainte chiar de apariția simptomelor. Pacienții nu ar trebui să ezite să recurgă la îndepăr-tarea molarilor de minte dacă în jurul structurii lor se constată prezenţa bacteriilor.

Nu vă faceţi griji pentru extracţia molarului de minte!

Îndepărtarea molarului de minte este o procedură chirurgicală relativ simplă, mai ales dacă dintele este încă sănătos. Molarii de minte ai unui tânăr au, în general, rădăcini superficiale, ceea ce face ca îndepărtarea să fie relativ ușoară. Pe măsură ce molarul de minte crește, rădăcinile lor se lungesc și se apropie de nervii senzitivi. În plus, pe măsură ce îmbătrânim, osul care înconjoară molarul de minte devine mai dur. Prin urmare, este de obicei mai ușor să vă extrageţi molarii de minte cât sunteți încă tânăr.

Procedura chirurgicală de extracţie a molarului de minte

Evaluarea preoperatorie a situaţiei

Înainte de extracţia propriu-zisă, medicul stomatolog sau chirurgul oral va evalua situaţia dvs. dentară prin analiza datelor oferite de radiografii, urmă-rind cu precădere poziţia molarilor de minet şi starea rădăcinii. De asemenea, în această etapă preoperatorie este oportun a avea loc, prin întrebări şi răspunsuri, discuţia dvs. cu medicul şi elucidarea asupra oricăror aspecte care vă interesează.

Extracţia nedureroasă a molarului de minte

În Cabinetul Stomatologic Dr. Sorina Preda, în care îşi desfăşoară activitatea medici de înalt nivel profesional, extracţiile molarului de minte sunt realizate cu cea mai mare grijă şi siguranţă chirurgicală şi fără disconfort sau dureri, datorită anesteziei generale sau locale perfect eficiente, uşoare şi, de asemenea, nedureroase.

Postoperator: monitorizarea pacientului, instrucţiuni şi medicamente calmante

Tot în cabinet are loc, pentru o perioada scurtă de timp, recuperarea post-operatorie. În această fază are loc monitorizarea dvs. de către chirurgul stomatolog sau de către un asistent de stomatologie şi oferirea către dvs. de instrucţiuni postoperatorii. Vi se vor recomanda şi prescrie, cu această ocazie, şi medicamente împotriva durerii, în primele zile de după intervenţia chirurgicală.

Te așteptăm la o consultație în cadrul Cabinetului Medical Individual Dr. Sorina Preda!

Programează-te